CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, October 6, 2012

SUSAH




ini bukanlah entry membalas dendam atau apa saja.. ini adalh entry utk berkongsi ape yang aku rase walaupun takde orang yang nak baca.. hohohoho... atau lebih layaknye ini adalah entry syiok sendiwi..hahaha





okay.. terus terang aku cakap aku bukanlah golongan cantik jelita yang bertubuh langsing menggoda bak kate middleton ataupon paling koman rozita cik wan.. aku adalah golongan yang beso sikit dari fauziah nawi atau langsing sikit dari syanie..muahahaha... senang cite aku ni umpama ibu beranak lima walhal aku barulah anak dara yang berjiwa remaja..kuikui... bukan tak pernah terdetik nak kurus..gile kau tanak cun langsing mantop ibarat rozita che wan..hehehe.. tapi aku fikir..biarlah aku kurus semulajadi tnpa memudaratkan diri sendiri... ye lah... biar gemuk tapi sehat dari kurus sakit pula kan... 

seriesla.. sebelum ni takde plak rasa rendah diri..yelah... aku ni memang sedia tinggi... camno eh nak raso rendah diri ni ha... hehehe... tapi bile lama-lama orang sekeliling mula mempertikaikan bentuk badan aku yang langsing mak aih macam jennifer lopez tak besernam lapan tahun.. lama2 keyakinan diri itu semakin pudar and sampai satu tahap ia jadi sifar... wow... sangat melampau perumpamaan..hahaha.. tapi aku wat pekakk je.. aku cuba sedapkan hati mintak mereka faham..terimalah aku seadanya.. hehe.. sudah begitu kejadian aku... harus bagaimana lagi... cewah....

oleh kerana aku sambung degree pada usia yang agak lanjut.. maka rakan2 sepermainan aku mestilah muda2 bleka... dalam lingkungan 22-24 begitu sedangkan aku sendiri sudah mencecah keangka 26..wow... what a huge difference.. dan pemerhatian aku..mereka ini adalah golongan akhir zaman yakni golongan manusia semakin pendek..hahahha... maksud aku ketinggian mereka adalah tidak melebihi ketinggian remaja menengah rendah.. mungkin around 150++ camtu.. sedangkan aku.. sudahlah langsing bak aishwarya rai selepas bersalin... tinggi 165cm pula tu... mestilah kelihatan seperti ibu yang membawa anak mereka berjalan2... hahaha.... of kos aku wase rendah diwi didepan meweka yang memang wendah.. huhu... apakah....  
see...berbeza bukan??..hahahaha.... wif  ika.. one of my bestie  kat unisel ..hehehe..beliau sgt baik.. i lap u..hehehe 

ye.. selalu juga mereka terlepas kata.. mengusik aku yang cantik jelita ni... tapi nak buat bagaimana lagi.. sudah memang aku begini... cewah.. aku terima seadanya tanpa pernah mempertikaikan kenapa Allah jadikan aku sebegini rupa... tapi bila acapkali kata2 berbaur menghina fizikal aku dilempo tanpa belas kasihan.. aku juga terpikio untuk menghina kejadian mereka... hahaha..jahat bukan aku?? tapi biasalah... tak sampai hati nak cakap.. takkan lah aku nak cakap macamla kau lawa sangat.. ah.. kau tgk cermin lawo ke muke kau... tak pun cakap eh...kulit kau hitam..eh...hidung kau kemek... eh.. mana boleh..aku pon bukan lawo... so...aku pendamkan sahaja.. hehehehe..... aku iyekan je cakap2 mereka.. so.. aku mengaku je..ye..aku gemok... kau kurus... tapi aku motivate dirii aku... walopun aku gemok.. tapi aku cun sikit dari kau..walopun aku gendut..suara aku merdu dari kau...cewah...bhahahahahaha... tapi dalam hati je la..nak mampos cakap kat org,.tak pasal2 orang kata aku perasan gilo ah....hahahaha.....

jadi aku minta orang diluar sana.. pk la sebelum cakap.. bila orang hina kau..kau tahu marah.. bukan pe.. bile kau bertukar sepatu dengan golongan sebegini.. baru tahu... susah rupanya jadi orang gemuk... sering dihina tanpa dapat menghina.. ye lah... kalo orang kata kita gemok macam gajah.. takkan kita nak kata die hodoh macam langsuyo plak... tak pasal2 touching and kata kite tak terima kenyataan kite ni gemok.. habis... yang rupa kau pon tak jelita tu ade plak kau sedar kan..hehehehe... kalo orang hina kite gemok macam gajah..macam badak...bile kite merajuk..nanti kata kite ni sensitip plak..ye la..org gemok cepat sensitip kennnnn.. hehehehe..tapi bile kite balas balik..komfem kau taouching lime hari tak klua bilik..hahahha... jadi senang je... cuba letakkan diri kat tempat orang yang kita nak hina..bagaimana perasaan mereka??? tentu sakit bukan??  

tapi satu je aku bangga dengan diri aku... aku tahan maki.... hahahaha.... cakapla aku besar macam gajah... gemuk macam badak... takde hal... aku dah lali... hehehe.. memang aku gemuk.. so what??


ni kakak sulung aku.. baiklah...aku tahu..beliau kecik aku gedabak.. foine...foine...foine... hahaha

# byk yang typo..maleh nak betuikan... sob3..pmalas tahap langsuyo betul si gemuk ni... sob3

0 manusia terhebat:

Post a Comment