CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, December 1, 2010

HATI YANG TERPINGGIR

Ini hidup saya...
bangun pagi...pergi kelas...
bergelumang dengan buku..assignment dan segala macam perkara..
Dalam usia yang mencecah dewasa..saya masih lagi seorang pelajar...
kawan-kawan sekeliling saya lebih layak dipanggil adik..
oh...mereka terlalu muda untuk menjadi kawan2 saya..
nasib baik saya seorang yang tidak terlalu matang untuk usia sematang saya..
maka..saya tidak ada masalah untuk bergaul rapat dengan mereka...
kawan-kawan rapat saya?
oh..mereka sudah membina kerjaya masing-masing..
dunia kami berbeza..
cara berfikir juga mungkin berbeza..
mereka wanita berkerjaya..
sedang saya cuma pelajar yang masih merangkak...
tak tau nasib bila dah graduate nanti...
saya berusaha untuk tidak menjarakkan jurang,..
tapi sebagai orang2 yang bekerja..mereka tidak mempunyai banyak masa
berpoya-poya seperti saya yang masih berlagak remaja....
saya tak boleh paksa mereka untuk kembali pada masa silam..
sebab mereka sudah berada disatu tahap yang memberangsangkan..
sedangkan saya??
cuma pelajar biasa...
hingga satu masa...
saya rasa kehilangan...
kekosongan
kesunyian..
saya rasa dipinggirkan
dan seluruh dunia sedang mentertawakan saya...
mungkin....ini hanya satu perasaan...
takpe...saya tabahkan hati..
kerana saya percaya...
dihujung perjalanan...
saya akan menenemui kejayaan...
dan semoga satu hari nanti saya juga berjaya seperti mereka....
tabahlah duhai hati...

p/s : saya rindu saat itu.....

0 manusia terhebat:

Post a Comment