CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 13, 2010

CARA KITA BERFIKIR KAN TAK SAMA...

oh..ye..takde pe nak citer...haha...saje je ni....okey...sabtu yang lampau[er..lampau ke] saye pulang ke kampong halaman bersama kawan2 saya yng bakal berkahwen...okeh...diorang jnji nak ambil saya pagi2 dari hostel...saye pon tunggu2 la diorang.....dari pukul 8 ni..last2 end up pukul 10.30 baru mereka sampai ke destinasi.....yeye...dapat balik kampong setelah sebulan lamenye tak berjumpa dgn mak tersayang...

dalam pukul 12 lbh camtu sampai kat teluk intan...okeh...singgah giant jap bli ape2 yang patut....saye pon berpecah dgn mereka b2[sebab diorang ni kapel n bakal berkahwin]..takkanla saye nak mengekor mereka pulak kan...saye tak selesa..diorang pon mungkin tak suke..ahaks...okeh....bli french fries utk adik2 saye[da beso pjg diorang tu] n juge sosej...wajib ade tu..hahaha...bayar kat counter..then nak kua dari giant tu...saye ingat diorang nak kua terus...but singgah kat atm jap...oh...saye terase cam org gile je brade di tgh2 giant itu sorang2...dalam hati saye berfikir "kenapelah si gadis ni tak nak duk temankan saye...kan si teruna yg nak kluakan duit"[oh..ya..lupe nak bgtau...si teruna dan si gadis kedua2nya adalah kawan saye].. lame jugak saye macam org bodoh ni...10 mnt kemudian...setel..

then...saye ajak mereka singgah jap dekat kedai kek n kfc...sementelah mggu tu hari ibu...dan abg saye yg tersayang bagi duet tuk beli kek n kfc...saye pon semangatlah ni..konon2 nak wat surprise....then...diorang decide nak g potostat kad kawen...okeh...saye brase agak lega berjauhan dari mereka...hahaha..tak tau kenape...supposed it would be great to hang out with them sementelah mereka berdua adalah kawan saye....yg lelaki klsamet mase saye sekolah menengah n yang perempuan housemet saye mase dekat ptrajaya...mereke ni kenal atas sayelah senang cerita kan....tapi....selalu kalau klua...end up mmg bosanlah....luckily....i thought...naseb mmg menyebelahi saye,,,saye terserempak mak n kakak saye kat teluk intan jugak...hahaha...terus saye bawak klua brg2 saye yg amat byk tu..n balik dgn famili tercinte...oh..bahagianya...hehehehe

okeh...senang cerita macam ni lah kan...saye jenis yang kalau keluar dgn kawan2....mmg nak berkepit ngn kawan2...kan best kan kite hang out ngn member2...jalan2...tgk wyg...n xkisah la if ade yg bawak bf...janji bf diorang leh masuk ngn kite....tapi....i dunno why...if saye klua dgn mereka....like diorang macam brade dalam dunia mreka shaja...guys.....korang ajak saye..tapi why you treat me like that kan...hahaha...emo pulak ni...bukan pe....saye lame perhatikan cara mereka....hehe..like i am invisible to them...so...saye decide...taknak lagi klua ngn dorang...sebab mmg bosan....sungguh.....saye ttak tipu ni...ahahaha...mungkin saye sudah terbiasa kelua dgn rakan2 terchenta...mel..daya...milah...ika...mira....liza...nani...they were such a great ladies...hahahaha...bagi mase 5 jam pon okeh je just nak pilih 2-3 baju...okeh je...hahaha....

setelah dua tiga kali menolak ajakan mereka....saye berterus terang pade si gadis tentang dilema yg saye hadapi bile klua bersame meraka..

si gadis : baiti...jomlah dtg rumah aku...ade jom heboh tau......ida[bukan name sebenar] pon ade same tau..

saye : oh. ye?? sorry...aku de 2 paper lagi nxt week...dun think so i could make it..

si gadis: ala...jomlah [masih mahu memujuk....setiap kali juga begitu]

saye : taknakla...nanti pakwe kau tu asek ikutt je....

si gadis : ko boring ye...alal...kau taulah die tu...mane nak lepaskan aku sorang2..

saye;[berbisik dalam hati..oh....kenelah faham...anda sedang kluar dgn saye]...taknaklah aku...tak best..

si gadis : ala...ida ok je klua ngn aku n si dia...

saye : oh...tak leh...aku tak biase diperlakukan sedemikian [mksud saye diabaikan..hahaha]..janggal beb

si gadis : kenape ye janggal??

saye :[eh...bliau tnye kenape?? huhuhu].....janggal la....korang cam blangksa...aku sorang2...katekanlah kalo aku ngn bf[adeke masalahnye??h haha] ajak ko klua...then aku tinggalkan ko sorang2 n aku berkepit ngn die??

si gadis: kalo aku lagi suke...aku leh jalan sorang2...ddah habis beli brg....aku kol la tnye korang kat mane...

saye: [diam sebentar sambil menggeleng2kan kepale]..lah...kalau macam tu......what is the reason korang ajak aku klua skali??? pastu tinggalkan aku..then korang jalan b2???


oh....saye terkedu sebentar...n start thinking....rupenye...care kite berrfikir memang tak same...ternyata berbeza...hahahahahahah....

kepada mereka....saye ucapkan...SELAMAT PENGANTIN BARU...hehehehehe

0 manusia terhebat:

Post a Comment