CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, May 13, 2010

GERAK HATI DAN NALURI

wow......memang tak sabar nak tgk filem ni kan..hehehe...setelah aku khatam novel ni...mmg truja sgt2 nak tgk..n gamba die mmg sgt2 cantik...cun gile seyh...hehehehehe... cinta terhalang ayu n kashah mmg menyentuh persaan..huhuhuhu.....dan bile karya masterpiece ini diangkat kelayar perak...aku harap...ape yg aku imaginasikan bile mmbace novel ini...harapnya hampir serupa atau lebih baik dari yg aku visualkan sendiri...hehehe.....

okeh.....setop kejap bercerita pasal lagenda budak setan yang bakl menerjah panggung 030610 nanti.....tak sabar seyh...ok...kali ni tetibe rasa macam nak bercerita tentang gerak hati...ahaks......sumthing yang hard to reveal n expalin sedetail2 nye kan???? gerak hati ni terangkum dalam pelbagai perkara...okeh...ini pernah terjadi kepada saya. hehe...cerita nya begini......

saya mmg terkenal dikalangan rakan2 yang rapat dengan saya sebagai seorang yg suka merosakkan bahasa inggeris terutamanya...tujuannya sekadar suka....contohnya....saya lebih suka mengeja word 'happy' menjadi 'hepi'...kirenye saya memelayukan ejaan inggeris tersebut.....tabiat ini terbawa2 sehingga ke dunia maya diaman saya rajin mengupdate status fb saya menggunakan ayat2 inggeris yang dimelayukan...... alkisahnya....adalah seorang kawan saya....mungkin beliau ternyata meluat dengan cara saya....walllahua'lam...lalu beliau mengupdate status beliau yang berbunyi lebih kurang begini:-

"benci dengan sum1 tu yang tak pandai mengeja..tergeliat lidah akuu nak membacenye...adik aku yg darjah 3 pon lagi pandai mengeja"

oh...lebih kurang begitulah bunyinye...n secara tiba2 saya tersentap...darah menyerbu muka seolah2 kata2 itu beliau tujukan pada saya memandangkan seharian kami berbalas2 komen setelah agak lama tidak berjumpa n bersembang2...

apabila emosi diluar kawalan...teruslah saya update status n tulis kenyataan balas yg lebih kurang begini juga bunyinya :-

"hey you...aku dah lama nak bgtau ko...u r so disguiisting....annnoying...dah lame nak bagitua..tapi tak terluah....ko ingat ko hebat?? sampai org len ko nak kutuk dasyat"

wa....marah sangat la tu....hahaha...jeng...jeng...jeng...tiba2 saya dapat satu mesej....oh...dari rakan saya itu....

"baiti...ko marah aku ke?"

oh...saye terfikir...agaknye mmg staetment pedas bliau itu ditujukan utk saya...huhuhu
"takdelah...kenape?? ko rase ko ke???ape salah ko?" jawab saya sengaja menimbulkn tanda tnya....

apa yang ada dalam fikiran saya ialah kenapa bliau mendedami saya...n betullah knyataan itu bliau tujukan untuk saya...kalau tidak...masakan dia terus sahaja menghubungi saya n menyatakan maafnye?? aneh bukan???
inilah yang saya mahu sampaikan....melalui gerak hati..kita boleh tau untuk apa n kepada sesiapa sesuatu perkara itu dilakukan.....

dan kepada sahabat saya....saya tak marah anda...jauh sekali mendedami...cuma dengan kejadian ini...sedikit sebanyak mencalarkan hati saye n mungkin kita takkan jadi sebaik n serapat dulu...maklumlah...bila hati sudah terluka...hehehe..tapi saya masih mampu ketawa meski hati saya sakit....masih mampu menghulur tgn sebagai tande sahabat meski hati tercalar... takpe.......duka ini biar saye rase...hehehehe....=)

mereka ini diantara sahabat2 saya yang paling best kat dalam dunia ini.........
mel..daya..ajie..milah...nani..

kak izan, liza..n ramai lagi...
saye sayang kamu semua......

0 manusia terhebat:

Post a Comment