CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 7, 2011

JANGAN TANYA KENAPA

 


yuhuuu.....yahooo...yeehhhooo... at last yang ditunggu-tunggu telah pun tiba... ni lagu terbaru 2PM Junsu or stage name for solo debut is Jun.K.. wow....  first impression aku 'CUNN GILER'.. sama cam HOT punyer lagu yang dia composed in 2PM HANDS UP ALBUM.. buat masa ni aku memang suke la kat beliau ni... maybe takdelah sehemsem member 2PM yang lain kan... tapi he's got some talent yang member lain takde.. dia ni pandai gila composed lagu... cayalahhh Junsu...hahaha... sorry Nichkhun.. cinta saya sudah beralih arah...muahahahahaha


WEH...KAU..KAU,KENAPA KAU SUKA KPOP???

Junsu a.k.a Jun.K

fine...die takla sekiut Nickhun...hahaha

well... aku ni bukanlah orang yang selayaknye nak cakap pasal muzik kan... tapi aku cakap based on apa yang aku sukelah kan...people might judge me anything.. maybe ada yang cakap macam ni..

'ah...kau minat musik ikut musim je'

'kau suka sangat denga lagu kpop ni...kau paham ke pe diorang nyanyi??'

'kau ni tak matang langsung..macam budak skolah..tak kool langsung..'

'please la........ kau ingat kau cun nak minat mamat korea'

'kau ni spesis kuat berangan.. tak pijak bumi nyata'



and macam2 lagilah persepsi berbaur negatif yang mungkin ataupun telah dilemparkan pada aku.. frankly speaking.. aku ni jenis suka dengar muzik apa sahaja yang menangkap telinga aku.. apa sahaja jenis muzik yang sedap didengar.. aku suka...melayu..inggeris..korea...hindustan....eh tak kirala... lagu jawa Hermantino pon aku layannn as long as ianya membawa makna yang mendalam bagi aku or sedap telinga mendengo nye... kiranya aku ni dah layak dah join Jangan Lupa lirik tuh..hahaha..takat lagu2 melayu kat karoke tuh...aku da terel habes da...muhahaha...

bila minat dengar lagu artis luar..ia tidaklah bermaksud kita mengetepikan artis kita sendiri.. sorry to say... mereka yang dalam industri ni selalulah menyalahkan pendengar..peminat if mereka tidak diterima dalam industri?? why?? cewah...  jangan nak judge aku tak suka local artist plak... aku suke gile kat Siti Nurhaliza(kau cakap je lagu CT pe yang aku tak tau..hahaha ) Ella..Faizal Tahir..Misha Omar.. ah...tak larat lah nak taip...banyak gile... hahahaha....

tapi dari pemerhatian aku terhadap orang2 sekeliling aku ni..dapatlah aku simpulkan beberapa perkara...

1. if minat artis korea = kau memang up to date... latest muzik yang rock da whole world la kan....

2. if minat artis omputih = kau memang international habess... mesti kau speaking pon berhabok.....

3. if minat artis bollywood = fine..kau jiwang habis....

4. if minat artis tempatan =  kau....er...kam...pung....la....der.....

well... dont simply judge people based on ape jenis muzik yang mereka suka... setiap kita ada kegemaran...kesukaan kecenderungan terhadap sesuatu perkara...hidup ni kan penuh variasi... apa yang kita suka tak semestinya menjadi kesukaan pada orang lain... and begitulah sebaliknya... senang cakapla kan... belajar menghormati and menerima apa yang orang lain suka.... contohla...kalau dia suka kpop..kita cakapla 'eh...sedap jugak lagu diorang ni..ensem plak tu' ...haaaa...at least member kita rase kita pun sokong dia..tak perlekehkan mereka... senang bukan??? 


jadi bila anda membaca entry ini...pasti anda dapat simpulkan muzik jenis apa yang aku suka and artis mana yang aku gilakan sekarang....

JANGAN TANYA KENAPA AKU SUKAKANNYA... 



bhahahahahahahah!!!!

0 manusia terhebat:

Post a Comment