CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, April 23, 2010

BILA HATI SUDAH SAKIT

Bila hati sudah sakit....
dalam hidup ni macam2 jenis orang yang bakal kita jumpa...nak tak nak, terpaksa rela kita terima.. ada yang pelik...ada yang biasa2 sahaja.. aku bukan lah insan yang sempurna yang layak menjatuh hukum pada orang lain. mereka manusia...sama seperti aku juga....cuma apabila kita menjadi insan yang bergelar manusia...ada hati dan perasaan.... sebagaimana kita sakit hati diperlakukan yang tak selayaknya.....seperti itu jugalah jangan cuba2 menyakitkan hati orang lain.....

cuba berlagak positif...menerima kutukan sebagai satu perkara biasa...bukanlah satu jalan penyelesaian sebenarnya. hati yang sakit takde siapa pun yang ambil peduli. cuma fikirlah sebelum berkata-kata. cermin diri sendiri dulu sebelum melemparkan kata2 nista pada orang lain. jangan suka2 hati menghina kerana apa yang ada pada kita...adalah ciptaan YANG MAHA ESA jua.... pada siapa sebenarmya kita lemparkan cavian dan hinaan itu sebenarnya???  untuk apa?? sebagai hiburan atau hinaan??? cacian?? makian?? Astaghfirullah... cukup2lah menyakitkan hati orang....... tidak selamanya kita hidup menongkat langit....tiba masa kita pergi jua.....walau sepandai manapon kita....sekaya manapon kita....secantik manapon kita...itu bukan tiket untuk kita menghina orang lain....kerana kita pasti lupa......ORANG YANG TERANIAYA ITU MAKBUL DOANYA...

sebagai yang teraniaya......sedialah memaafkan......kita semuakan tak sempurna...
pada sahabat yang pernah terguris dengan kata2 dan perlakuan.....maafkan saya....saya juga insan biasa..tapi saya bersedia untuk berubah...
pada sahabat yang pernah mengguris hati dan perasaan saya..... saya juga maafkan anda...tapi tak bermaksud saya lupa segalanya............kerana SENANG UNTUK MEMAAFKAN...TAPI SUKAR UNTIUK MELUPAKAN....

salam......



0 manusia terhebat:

Post a Comment