CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, December 4, 2009

HANYA AKU...

Pagi yang indah ini..
tersenyum sendiri...
ciap miap burung
diluar jendela...
sekan memanggil..namaku...


Pagi nirmala…malas sungguh nak menggerakkan seluruh anggota badan bangun dari lena yang panjang.. Kenapa malam berlalu dengan begitu cepat sekali tanpa sempat aku mengucap kata perpisahan..hehe..minda sudah mula merapu…Diluar hujan begitu lebat sekali..(bukan dua kali atau tiga kali walaupun hujan turun di pagi hari sudah berkali2 )..

Aku toleh kekanan dan kekiri…kenapa dua makhluk tuhann ni masih tidur lagi???? Kenapa???? Kenapa??? Kenapa???? Jawapannye mestilah diorang takde paper pagi ni…n dorang pon tgh cuti bersebab..haha…….dengan terpakse rela aku bingkas bangun dari pembaringan dan memujuk hati meninggalkan saja ika n mira yg begitu dahsat berdengkur….


Usai solat subuh…aku gagahkan jua menyelak-nyelak paper semester2 yg lmpau…alahai…..ape aku nak jawab nanti??? 3 jam yang sangat dahsat… boleh habis cerita Hindustan…fuhyooo…..aku mengambil keputusan itu bertawakkal sahaja ke hadrat yg Maha Esa… bukan ape…aku takut aku kecewa kalau aku meletakkan tanda aras yg tinngi terhadap pencapaian aku yg tak tercapai dek akalku ini…..


Tit..tit… ade mesej yang kuterima tatkala hanfon soni eriksen aku yg buruk ni berbunyi….cepat2 aku bukak…

"gud luck", kata isi mesej itu…

Lantas aku tersenyum…cayalah Mr A(bukan name sebenar) tak pernah lupa mengucapkan Gud Luck padeku…persoalannye…seberapakah gudnye luck aku sepanjang hidup ini?????

Huhuhu…sesi bersoal jawab dgn diri sendirik terhenti tatkala jam menunjukkn tepat pukul 8.30 am….. aku bergegas keluar rumah menuju ke dewan exam bersama2 rakan sehidu semati aku….dari jauh aku dah nampak nad n mathi setia menunggu aku walaupon ade kedengaran sedikit rungutan dari nad…haha…sorilah nad…..diriku agak blues hari ini…terlebih bermonolog sampai terlupa 1/2 jam lagik de paper..haha…nasib baik dewan exm dekat dgn hostel….



2 jam berlalu…aku semakin resah di tempat duduk aku…aku toleh kanan dan kiri..dalam hati teringin juga menoleh kebelakang tapi aku matikan hasrat murni itu kerana pengawas exm ni asek berlegar2 di tepiku….karang tak pasal2 dituduhnya aku meniru…lantas aku mengambil idea yg sangat bernas..aku mula menggerakkan otot pinggangku…seolah2 aku lenguh sungguhla..dan…yes….aku berjaya menoleh kebelakang….kulihat kerusi dibelakangku kosong…nampaknye hazrin begitu cepat sekali meninggalkan dewan menyusul Kaka yg terlebih dahulu mengangkat kaki…

"Gilelah…".kataku dalam hati..(sekadar meminjam fevret word Kaka)

Aku kembali buat2 fokus menjawab soalan yg aku da jawab sepenuhnya…huhuhu….tapi aku sebenarnye tak faham pe yg aku jawabkan itu…..aku harap2 lecturer aku akan faham la ape yg aku cuba jawab tu….

Yes…aku da nampak nad bangun dari kerusinya lantas menuju keluar dewan…inilah masa yang aku tunggu….aku pon tanpa berfikir panjangg sebab aku malas nak fikir lagik terus mengangkat kaki menyusul Nadia….


Selesai sudah sessi pagi…dan kini aku melangut depan laptop si ika sedang jari ligat menari diatas keyboard walopun kadang2 sumbang tariannya(sebab tu byk kesalahan ejaan)khusyuk menulis seuatu yang korang semua tgh bace ni…….


Notakakikecikku:: Alhamdulillah…….

Minggu yg penuh dengan tekanan berjaya kuharungi dalam kepayahan….sekarang yang tinggal Cuma debara menunggu keputusan…

Tabahlah duhai hati…andai ade rezekinya…adelah…andai takde…hukhuk……..T_T….

..


0 manusia terhebat:

Post a Comment