CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, December 2, 2009

sessi merenung masa depan.....

minggu yg penuh membingungkan..meresahkan..menakutkan...segala macam rasa dicampur dan digaul menjadi sebati lalu diadun menjadi satu perasaan kecelaruan yang maha hebat...huh...melepaskan nafas yg maha berat..seakan tersekat dikerongkong..macam tak mau kua je...alahai...napelah saat2 getir camni terpakse aku jalani...hadoih...ayat tak nahan...tapi terpakse bertahan demi sesuatu yg belum layak dipanggil perjuangan...

"alahai Baiti...kenapalah kamu ni celaru sangat",kata hati aku....

"ko ni kan bye...tak penahnye tenang....."kate kekla...

"rileksla bye....jgn diputuskan ase tu";kate daya..

"jangan putus ase bye...",mel pulak bagi pendapat...

"kamu ni..takkan nak benti berharap..da separuh jalan da..", tu suara hati kakk izan lewat ym nye pade aku..


lalu kata siapa yg patut aku ikut sekarang....ikut kate hati?? tak mungkin...sebab hati aku pon selalu
berbolak balik...kenapa dan mengapa hati aku dijadikan sebegitu rapuh...aku sendiri pon tak
berapa nak pasti sebab aku sendiri gagl nak memahami kehendak hati aku...orang tanye apa masalah aku pon aku tak mampu nak jawab secara rasional...secara tepat..padat..daan tulus dari hati...kenapa ye??? adekah aku memang tak tau ape yg aku nak...tak tau ape yg aku rase...
keras hati ke aku??atau pon aku ni takde perasaan mungkin... menangis tanpe sebab...sedih tanpa musabab..marah tanpe alasan..gembire tanpe tujuan...

tidak juga....

tapi mungkin aku masih mencari diri aku sendiri...
siapa aku...
ape yg aku nak....
ape kate hati aku...

sebab hidup aku kosong...

luar nampak tenang...tapi dalam penuh kecelaruan.....

TUHAN...berikan aku kekuatan...

Sessi merenung masa depan tertangguh lagi buat kesekian kalinye kerana gagal
mencari identiti.......





SEKADAR BICARA....

Salam Pengenalan buat semua yang sudi membaca...

Kadangkala...
kita fikir diri kita betul...
tapi sebenarnya salah pada pandangan orang lain...
kenapa??
kerana kita tak pernah nak ambil tau ape yang orang lain fikirkan tentang kita....

kadangkala
kita bebas menyatakan pendapat...
kita fikir pendapat kita bernas...
tapi rupa-rupanya pendapat kita tak diterima pakai...
kenapa??
kerana kita lupa ada buah fikiran orang lain lebih bernas pada kita....

kadangkala
kita selalu bangga tentang kelebihan yang ada pada diri kita
kita fikir kita cantik...kita jelita....
tapi rupa-rupanya mengundang benci dan sakit hati pada yang lain...
kenapa??
kerana kita lupa kecantikan itu anugerah yang patut disyukuri...
bukan untuk dimegahi...

kadangkala
kita kecewa dengan nasib yang menimpa kita....
kita selalu fikir ALLAH tak pernah pedulikan kita....
tapi kita selalu terlupa...
disebalik kesengsaraan yang sebesar hama..
rupa-rupanya terselit hikmah yang besar ertinya..
kenapa???
kerana kita lupa ALLAH itu tahu apa yang terbaik untuk hambaNYA...


::cahayarumahkuterpelihara::

0 manusia terhebat:

Post a Comment